Grundfärg innan betongfärg?

Jag ska måla ett hyllplan i trä (gran).
Måste jag grundmåla innan jag målar med er produkt, Betongfärg 200 ml. Art.nr 5079-0000

Kommentarer

  • Hej,
    Direkt på trä ska det inte behövas någon grundfärg. Men det kan vara bra att rugga upp ytan först med ett slippapper samt se till att den är ordentligt ren från ev. smuts och fett för ett optimalt resultat.

    Här ser du en beskrivning hur vi gått tillväga när vi målat en vas i betongfärg 5079-.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline

    Caroline Marknadschef