Hur göra man gjutform till knäppta händer?

Vad för material behöver jag? Kan jag använda betong eller gips vid gjutningen sedan? har ni det material som behövs? Ge mig tips om hur jag gör. Tack på förjand Ninni

Kommentarer

  • Du kan använda vårt avgjutningspulver av alginat, som är helt giftfritt och stelnar till geléaktig konsistens efter några minuter. Anpassa formen, så att den är några centimeter större runt om det du skall gjuta av, så att åtgången inte blir för stor.
    Du kan sedan hälla i gips i formen, betong har vi inte testat i alginatform.
    Madeleine Kreatör