Vilket glasfärg ska jag använda som tål disk?

Hej! Tänker handmåla vattenglas och undrar vilken färg jag kan använda till detta? Vill ha en svart täckande färg och några andra färger att dekorera med. Färgen ska även sitta kvar så bra som möjligt och tåla minst handdisk

Kommentarer

  • Här hittar du glas- och porslinsfärg som är täckande. Den tål maskindisk efter härdning i ugn, 150 grader/30 min. Du kan blanda färgerna med varandra för att få fram fler nyanser/kulörer och du kan även blanda vitt eller svart i de olika färgerna för att göra en färg ljusare eller mörkare.
    Madeleine Kreatör