Hur gör jag en gjutform för vaxljus?

Jag hade tänkt gjuta en form av en 3d utskrift för att sedan använda den för att gjuta ljus i. Antar att jag bör använda mig av något silikongummi men ni har några olika på eran hemsida? Vad rekommenderar ni?
Det bör vara flexibelt nog så att man kan skära längs ena kanten och sen få ut ljuset för att sedan stoppa tillbaka gjutformen i hållaren och göra fler ljus.
Edvin

Kommentarer

  • Hej, Edvin
    Här kan du läsa om hur du gör en flexibel form i silikon. Hur du får skarven tät (där du måste skära upp formen) har jag dock inget bra svar på... kanske gummiband som håller ihop de två delarna.
    Ett alternativ kanske är att göra formen av formlatex.
    Här visar vi hur du kan arbeta med den.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör