Vad behöver jag för att gjuta?

Jag behöver gjuta en reservdel till en toalettstol, cirka sex centimeter lång hävarm. I ena kanten ska det vara ett fyrkantigt hål för en hävstång från spolhandtaget. Jag tänkte att jag kan göra en form i lera. Var köper man sådan lera. Vad gjuter man med? Jag har vara gjutit tennsoldater, men antar att det inte blir hårt nog :-)
Joakim Stierna

Kommentarer

  • Hej, Joakim
    Det var en mycket knepig fråga. Jag vet att Plastilina, en lera som inte torkar/härdas, brukar användas som avgjutningsform vid gjutning.
    Vi har endast gjutmetall i tenn i dagsläget. Behöver du någon hårdare metall, så har vi tyvärr inte detta.
    Madeleine Kreatör