Vilken gjutplast skall jag välja?

Hej.
Ska tillverka plastclips till ventilationshål på en bil. Plasten får inte vara stenhård utan lite mjuk så att clipset trycka på en hårdare plastbit.
Vad för sorts plast ska jag använda? Formen är gjord.
Mvh Håkan Sandberg

Kommentarer

  • Både vår gjutplast och vår resin blir ganska hårda....om du har möjlighet att gjuta din detalj i silikongummi, det beror vilket material din form är gjord i. Det är dessa alternativ vi har.
    Madeleine Kreatör
  • Jag har favorittofflor som har dåliga sulor. Sulan består av ett dämpande lager plast och en tunn plastsula. Den tunna har nötts ut efter ett halvår. Ingen reklamation är möjlig. Jag måste ersätta sulan.
    Birger
  • Hej, Birger
    Jag tror tyvärr inte att det är en gjutplast eller resin du skall använda dig av. Jag rekommenderar dig att gå till en skomakare eller en sportbutik, som eventuellt kan gjuta nya sulor till dig.
    Madeleine Kreatör