Gjuta en handväska i plast eller gummi?

Hejsan! Jag är en student i modedesign och håller på med ett arbete där vi ska använda oss av lite udda metoder och material för att skapa något. Jag ville skapa en sån här leksaks-handväska, fast i verklig storlek. Dessa är oftast hårdplast på leksaker och dockor. Jag undrade bara exakt vilken typ av sillikon eller plast som ni tror hade passat bäst?

(exempel på dock-väskorna):

Uppskattar all hjälp!
//Alice

Alice Linberg

Kommentarer

  • Hej, Alice
    Det låter som ett spännande projekt!
    De två gjutplaster vi har att erbjuda är resinoch gjutplast klar.
    Resin går att färga in,men går bara att gjuta cirka 5 cm tjock
    Gjutplast klar vet jag inte om den går att färga in, men går att gjuta betydligt tjockare.
    Hoppas att du hittar det som du behöver.
    Madeleine Kreatör