Getskinn 1–1,2 mm till stolssits?

Hej! Är getskinn 1–1,2 mm (https://www.slojd-detaljer.se/sortiment/laderslojd/skinn-lader/getskinn-0243) lämplig för att klä om en stol med? Dvs fungerar produkten bra som möbelskinn?

Kommentarer

  • Hej!

    Getskinn är inte särskilt slitstark och kan töja sig. Ska du klä en dyna kan det dock fungera. Annars rekommenderar vi att du använder möbelskinn istället. Det är betydligt mer slitstark och "håller sin form" bättre.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef