Kan man använda förtenningspasta till livsmedel?

Hej!
Är Meltolit 99,9 (Art.nr 2951-0000) säker för användnig på föremål som utsätts för livsmedel. Altså kan jag förtenna t.ex kastuller med denna produkt och sedan äta ur dem eller är flussmedlet/tennet som finns i giftigt?

Mvh,
Philip

Kommentarer

  • Hej,
    Det tror vi inte ska vara några problem. Man har förtennat bakformar och kastruller i koppar m.m. i hundratals år. Lycka till!
    Caroline Marknadschef