Kan man förgylla spackel med bladguld?

Hej,
Jag gör just nu en ansiktsmask i gips som jag kommer släta ut med ett tunt lager finkornigt spackel och rista in mönsteri, innan jag förgyller der med bladguld.
Innan jag applicerar bladguldslimmet och sedan bladguldet, bör jag försegla spacklet på något sätt?

Tack!

Kommentarer

  • Hej
    Ursäkta sent svar men de flesta hos oss har ledigt i mellandagarna. Detta är en fråga för våra kreatörer som dock tillhör de som tagit ledigt. Här hittar du en beskrivning om förgyllning https://www.slojd-detaljer.se/media/12542/1134.pdf
    Jag hoppas du kan hitta något användbart där.

    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör