Hur använder jag färdiga transfertryck?

Köpte hem era färdiga transfertryck med julmotiv för att fästa på glas och ljus. Jag trodde att dessa tryck var likt andra jag tidigare använt då texten/bilden är det enda som är kvar på glaset då man avlägsnar både pappersbaksidan och plasten på framsidan.

Nu verkar det som att man med era tryck behåller plasten på som en del av trycket, lite son ett klistermärke, vilket i mitt tycke är synligt på glas trots rätt lack efteråt och dessutom funderar jag över hur säkert det är att fästa plast på ett ljus som ev. Kommer att tändas.

Gör jag fel med trycken eller är det så dom är? Ska jag tänka på något särskilt? och hur är det med ljus och trycket om någon vill tända ljuset blir det då brandfarligt?

Tack på förhand
Linn Sigerud Haglöf

Kommentarer

  • Våra transferark är avsedda att använda på ljus, så de är inte brandfarliga på något sätt. Här kan du se precis hur man ska fästa transfermotivet mot en blank yta. om det inte fungerar som det skall, måste det vara fel på det exemplaret du fått hem. Ring kundtjänst (0511-26767) , så skickar vi ett nytt till dig.
    Madeleine Kreatör