Kan man använda fönsterfilmen på plexiglas?

Hej, funkar fönsterfilmen lika bra på plexiglas?
Andreas

Kommentarer

  • Hej, Andreas
    Detta är något vi inte testat själva, men jag ser inget hinder för att det inte skulle göra det. Det står i beskrivningen att ytan där filmen skall fästas måste vara ren och fetfri, så det är ju viktigt att det inte är en "fet" plastyta. När jag läser vidare i instruktionerna, så skall man skära till filmen när den sitter på plats och detta kanske är svårt att göra mot en plastyta, utan att skada den. Som sagt, produkten är för glas och jag vill inte lämna några garantier för att det fungerar på plast. Läs gärna dessa instruktioner och utgå ifrån dem:
    chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.slojd-detaljer.se/media/22632/1798-instruktioner.pdf

    Madeleine Kreatör