Fel på produkten

Hej. Jag köpte ett derwent inktense färgskrin till min son som hade sparat pengar till riktigt bra pennor. 1 timme efter köpet så börjar vi använda pennorna. Problemet med pennorna är att dom inte har i närheten av samma kulör som änden på pennan visar( se färg exempel på bifogad fil) jag visste ju innan att pennan varierar i färg beroende på hur hårt man trycker på pennan, men när ljusrosa blir brun oavsett tryck eller lila blir till svart mm mm  då kan jag inte acceptera att betala 500:- Jag åkte ner två timmar till slöjd detaljer Eriksberg Göteborg, efter vi köpt pennorna. Jag berättade och visade problemet. Jag fick ingen hjälp trots att jag hade kvittot personalen var inte ens särskilt trevlig. Jag förstår att man inte får lämna tillbaka pennor som har bruten förpackning, men i det här fallet så är det ju ett produktions fel, detta är reklamation och det har man rätt till som konsument. Det är inga pengar för er som kedja men väldigt mycket pengar för sonen. Det borde ligga i producentens intresse att få reda på fel också. Och jag antar att ni inte vill förstöra ett rykte... Till saken hör även så att jag verkligen försäkrade mig om att pennorna var lämpade för att måla mandala med. Butuksbiträdet försäkrade mig om att detta inte är något problem men dessa pennor lämpar sig inte för ändamålet alls.Detta är ju något helt annat. Jag förväntar mig ju att när jag går in i en butik skall man veta vad man säljer. Jag vill ha pengarna tillbaka eftersom det är fel på färgerna. Eftersom jag inte får hjälp av butiken vänder jag mig till er och jag förväntar mig ett positivt svar MVH Erik Nilsson.

Kommentarer

  • Hej
    Jag återkommer till dig på måndag när jag kontrollerat med Göteborgsbutiken och inköp.
    Har du ett kvitto? Om inte vill jag gärna veta vilket datum det inköptes och summan på kvittot - om ni kanske köpte något mer samtidigt. Vi skall säkert komma överens om något.
    mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör
  • Hej!

    Jag köpte produkten igår 21/2 runt kl 15:00. Jag köpte inget annat. Kl 17 samma dag var jag tillbaka till butiken för att reklamera varan eftersom jag och sonen insåg att det inte gick att använda pennorna då färgerna inte stämde. Kvittot för inköpet har jag.  Låter bra att vi skall komma överens, jag vill ju tro och hoppas att slöjd detaljer är den seriösa firma som jag alltid trott ni är. Kan inte tänka mig att ni säljer och rekomenderar produkter som det är direkt fel på.

    Med vänlig hälsning Erik Nilsson

  • Hej
    Kan du vara snäll och fota kvittot och skicka det till mig?
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör
  • Hej
    Nu har jag pratat med inköparen om denna produkten. Det är en penna av hög kvalité som är laverbar - dvs den kan användas som en vattenfärg. Om du tillsätter lite vatten blir färgerna mustigare och klarare, men de kan även användas torra.
    Det är väldigt svårt att få den lilla pluppen som är en lackerad färg att helt efterlikna pennans färg, därför avviker pennans färg från markeringen på pennan något. Priset på dessa pennor är mycket fördelaktigt och kommer från en kampanj leverantören gjort, de går inte längre att köpa på webben men finns kvar i våra butiker.
    Det är alltså inget fel på produkten, Derwent borgar för hög kvalité. Men du har uppenbarligen inte köpt den typ av pennor du önskade och var i behov av. Om du vill veta mer om hur Derwnet Inktense används finns filmer att finna på youtube. Titta på dessa , och tror jag att du kommer att förstå att pennorna du köpt är roliga att använda på många olika sätt. Derwent Inktense är av artistkvalité vilket innebär att de innehåller extra färgstarka och ljusäkta pigment som man kan skapa en speciell transparent tusch-effekt med och de blir permanenta efter att de torkat.

    Om du likväl är missnöjd - kan du få återlämna produkten trots att detta inte kan räknas som en reklamation, då pennorna inte är felaktiga. Alltså gjorde butiken helt rätt som nekade dig att returnera. Lämna in pennorna till butiken eller skicka de till lagret i Skara så kommer vi att återbetala pengarna. Var snäll och hänvisa till mig och bifoga kvittot vid retur.

    Mvh
    Marianne Medin

    Marianne Kommunikatör

  • Hej!

    Tack för din återkoppling. Vi väljer att lämna tillbaka färgerna. Vi har förstått att detta är speciella pennor där färgerna inte stämmer överens med vad pennan visar. Jag anser dock att personal i butiken skall veta vad de säljer. Till en förälder som ska köpa bra färgpennor till sin 6 årige son med ändamål
    att måla mandala skall man inte rekommendera pennor som är så här avancerade. Jag frågade flera gånger om dessa pennor lämpar sig att måla mandala med ihop med ett barn och fick svaret att dessa pennor funkar perfekt för ändamålet. Det anser jag inte att de gör när ljusrosa blir brun och mörklila blir svart osv osv. Dessa pennor lämpar sig för konstnärer som vill måla på avancerad nivå. Är glad att vi kunde lösa detta. Tack för hjälpen. Med vänlig hälsning, erik nilsson
  • Hej igen,
    Jag anser att vår personal är mycket kompetent och kommer med bra rekommendationer utifrån vad som efterfrågas.
    Dessa pennor passar utmärkt att användas även tillsammans med barn som målar mandela, så det är inte fel men ert behov var uppenbarligen något helt annat som vi inte uppfattat.
    Välkommen att lämna tillbaka pennorna.

    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör