Vilken färg skall jag använda till tassavtryck?

Hej, jag behöver färg att göra tassavtryck med. Svart färg som täcker bra.
Vilken är bra till det?

Kommentarer

  • Det beror på vilket material du vill göra ditt avtryck på. Till papper, kartong och trä kan du använda en vattenbaserad hobbyfärg. Är det tyg som du skall trycka på vill jag rekommendera denna textilfärg. Skölj bort all färg från tassen så fort du är klar. Den försvinner lätt med vatten innan den har torkat.
    Madeleine Kreatör
  • Tack för svar,
    Jag ska trycka på papper.
    Finns det större flaskor?

    Med vänlig hälsning, Olivia

  • Här har du hobbyfärg i flaskor om 500 ml. Denna fungerar på samma sätt som de tidigare länkade.
    Madeleine Kreatör