Vilket konserveringsmedel innehåller färgen?

hej. vilket konserveringsmedel är det i er hobbyfärg, Art.nr 1003-1001

Tack.

Urban Bolander//Arenaskolan Timrå

Kommentarer

  • Hej
    Du hittar säkerhetsdatabladet här: https://dgoffice.net/(S(5czoq3zws2hcntzkphjurnwo))/SDS_GetFile.aspx?SDSId=107049&AttachedDocumentType=1&IsPublished=True

    Det och alla andra säkerhetsdatablad du kan behöva hittar du genom att följa länken i foten på webben.

    Jag hoppas du fått den information du behöver annars får du återkomma.

    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör
  • tack. jag har säkerhetsdatabladet men där saknas specifik info om konserveringsmedel. jag kontaktar

    Urban
  • Hej igen
    Vi kontaktar leverantören och återkommer med svar.
    Mvh
    Marianne

    Marianne Kommunikatör
  • Hej
    Ursäkta att det dröjt lite med svaret men här kommer det.
    Hetdins säger att de använder sig av en kombinationer av isothiazoner (finns flera olika varianter). Dessa är i hög koncentration något som kan ge allergier men är mycket hårt begränsade för att undvika detta.

    Hoppas svaret är till nytta för dig.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör