Vad kan man göra för att skydda sig mot falska webbsidor som uppger sig för att vara ni?

Ingrid

Kommentarer

  • Det har kommit till vår kännedom att det finns bedrägliga webbplatser som imiterar vår officiella sida, slojd-detaljer.se, med avsikten att bedra användare. Dessa falska sidor är utformade för att få kunder att avslöja personlig information eller utföra betalningar, men ingen vara kommer att skickas till de som använder dem.

    Tänk på att:

    Webbadress: Slöjd-Detaljer driver endast försäljning via www.slojd-detaljer.se. Vi finns även i Norge, Finland och Danmark med webbadresserna: www.sloyd-detaljer.no, www.slojd-detaljer.dk samt www.slojd-detaljer.fi.

    Betalsätt: Vi använder oss av Klarna och egen fakturering för skolor som betalmetod. Se därför till att du använder Klarna Checkout när du ska göra ett köp eller är inloggad med din skolas uppgifter.

    Priser: Våra priser är alltid lokal valuta.

    Kontaktinformation: Vi på Slöjd-Detaljer har huvudkontor i Skara och besvarar alltid dina frågor via vår kundtjänst på 0511-26767 och order@slojd-detaljer.se. Ser du något som inte verkar stämma tar vi tacksamt emot alla tips för att kunna vidta åtgärder så snabbt som möjligt.

    Har du blivit drabbad?
    • Kontakta din bank och spärra ditt kort ifall de gjort en betalning till den fejkade sidan. Detta för att förhindra att ytterligare pengar dras från kortet.
    • Kontakta polisen och upprätta en anmälan om bedrägeri.
    Läs mer:

    Säkerhetskollen om falska webbsidor:
    https://sakerhetskollen.se/bli-trygg-pa-internet/falska-webbsidor

    Polisens tips och råd kring bedrägerier vid näthandel och vilseledande annonser:
    https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/bedrageri/bedragerier/annonsbedrageri/

    Polisens tips och råd kring nätfiske/phishing:
    https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/bedrageri/bedragerier/natfiske-phishing/

    Vi strävar efter att göra din shoppingupplevelse av kreativa produkter både säker, enkel, inspirerande och rolig!
    Att känna till riskerna och bete sig ansvarsfullt på internet är viktigt för att skydda både sig själv och andra mot digitala bedrägerier. Vi tackar för er förståelse och uppmanar er att vara extra försiktiga när ni navigerar på nätet.
    Caroline Marknadschef