EVA-Skum Svart innehåller Formamid?

Hej,
Jag undrar om ert svarta EVA-Skum 2mm,6mm,10mm innehåller formamid?

Jag upptäckte att 2mm skummet har en väldigt stark doft till skillnad mot 6mm och 10mm.

Gäller alltså svart EVA-skum artikelnummer 5125-1007, 5126-1007 och 5127-1007.

Med vänlig hälsning,
Mattias

Kommentarer

  • Hej Mattias,
    Det stämmer att EVA Foam innehåller 0,050% Formamid. EVA Foam är testat och godkänt ”PASS” mot 205 olika ämnen. Godkänt också gällande EU:s REACH-förordning.

    Caroline Marknadschef