Tål Crystal Resin utomhusmiljö?

Hej
Jag undrar om produkten Crystal resin Art.nr 0589-2996 är UV resistent och tål att vara utomhus?
Kan man gjuta i en latexform eller skall formen vara av annat material?

Kommentarer

  • Crystal Resin är avsedd för inomhusbruk, då den inte tål minusgrader.
    Det fungerar att gjuta resin i latexform, men resinet får en matt yta. En silikonform är det optimala att gjuta i, då  får du ett blankt resultat.
    Madeleine Kreatör