Hur använder jag en "catalyst wedge"?

Hej jag har köpt catalyst wedge hos er, en fråga bara, vet ni hur blandningen på acrylfärgen skall vara, blandar man ut med vatten eller något annat medel? Tacksam för tips
Mvh
Berit
Berit Magnusson

Kommentarer

  • Hej, Berit
    Du kan använda den tillsammans med vanlig akrylfärg, men även mer flytande akrylfärg för mer transparenta lager. Du kan blanda din akrylfärg med lite vatten eller med förtunning. Wedgen är också trevlig att använda i lite tjockare akrylfärg eller modelleringspasta. Man får testa sig fram och ha roligt. Förhoppningsvis hittar man ett sätt att jobba på som man tycker är spännande och ger härliga effekter. Lycka till!
    Madeleine Kreatör