Bomullsduk eller linneduk till akrylfärg?

Hej, är linneduk att föredra till akrylfärg el går bomullsduk lika bra? Vad är skillnaden? Har mestadels använt färdiga pannå.
Hur beställer jag duk? Är det en helrulle för 115kr el per meter?

Kommentarer

  • Hej,
    Enligt vår mening är det främst vilken duk konstnären själv föredrar att måla på som avgör och du kan måla med akrylfärg på både linne- och bomullsduk. På färdiga pannåer är det bomull, så vill man ha samma ytkänsla som på dem så är det bomullsduk som gäller. Annars är det nog väldigt personligt vad man föredrar.

    Linneduken säljs /förpackning, art.nr 9036-. Förpackningen är på 2 meter och passa lika bra till akryl- som till oljefärg.

    Bomullsduken säljs också /förpackning, art.nr 9035- och kostar 115 kr för en förpackning á 2 meter. Även den passar till både akryl- och oljemålning.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef