Kan man blanda olika kulörer av narvsvärta?

Kan man blanda olika kulörer av narvsvärta för att få en annan ton eller kulör?
Lars Göran Hamberg

Kommentarer

  • Hej, Lars Göran
    Ja, det kan man. Svårigheten är bara den att färgen är otroligt koncentrerad, så det kan vara ganska svårt att se vad du får exakt för ton, innan du för på det på lädret. Mitt förslag är att man jobbar med mått, så man vet exakt hur man har blandat och provar sig fram med olika antal delar på en provbit innan man går på sitt objekt. Det är lätt att det kan bli flammigt, men är man noggrann ska det fungera. Lycka till!
    Madeleine Kreatör