Kan jag lägga bladmetall på papper?

Hej!
Kan jag använda bladsilver på papper? Jag ska göra skålformer i papier maché och vill lägga silver inuti. Vilken grund behövs? Finns det särskilda verktyg att använda? Vilken skyddslack kan läggas ovanpå?
Tack på förhand!
Vänligen, Cecilia Levy
Cecilia Levy

Kommentarer

  • Hej, Cecilia
    Denna bladmetall funkar fint på papper. Läs igenom texten noga, där står bland annat att du skall "prima" med primer om ytan är mycket porös och det kan ju papper vara. Du kan skydda ditt objekt med detta lack.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör