Har ni bivax i kakor?

Hej! Jag skulle vilja kunna köpa bivaxkakor för att göra bivaxdukar med eleverna i skolan. Dessa ska vara ekologiska. Jag ser att de finns i era kitt Mårda men inte att köpa löst. Anser att det vore ett bra sätt att enkelt prata om lånsiktig hållbarhet, återvinna tyger som redan tvättats många gånger samt att det kan göras med elever i alla åldrar. Kanske har ni tänkt att man använder granulat till detta? Dock så ser jag att dessa sprider sig i klassrummet precis som ris i matsalen.

Hälsningar

Pernilla Bolin

Kommentarer

  • Hej, Pernilla

    Här kan du ser hur vi gör bivaxdukar. Vi förstår din tanke och tar den till oss. Kanske detta bivax i burk vara ett alternativ för er?
    Hoppas att vårt svar har hjälp till.
    Madeleine Kreatör