Är bivax pellets giftfritt?

Ang Bivax pellets
Det står 100% anslyserat. Vad betyder det? Är det ekologiskt? Kan man använda detta i direkt anslutning till livsmedel? Ska göra bivaxdukar

Kommentarer

  • Bivaxet  är analyserat av vår leverantör och det innebär att det är garanterat fritt från eventuella giftiga restprodukter. Huruvida det är ekologiskt vågar jag inte svara på, men det är 100% ren naturprodukt utan några tillsatser. Du kan göra bivaxdukar, det visar vi här
    Madeleine Kreatör
  • Tack för svar!
  • Produkten är inte ekologiskt.
    Peter VD
  • Är ert  bivax pellets från Sverige?
  • Bivaxet som pellets tillverkas av kommer från ett antal utvalda odlare inom EU. Det är 100% rent utan tillsatser eller gifter.
    Peter VD