Vilken storlek på bindögla till en nyckelring behöver jag?

Hej!
Jag ska göra nyckelringar och undrar vilken storlek på bindöglor som är passande. Nyckelringen är 3 mm och plexiglaset som ringen ska igenom är 3-4 mm.

Kommentarer

  • Hej Sanna,
    Du behöver en ganska stor bindögla. Plasten bygger 3-4 mm i tjocklek och sedan beror det ju också på hur långt in man placerar hålet från kanten, men om du kan hålla dig ca 3-4 mm in, så måste du kunna använda en Bindögla  som har en innerdiameter på 7 mm.

    Madeleine Kreatör