Vilka verktyg behövs för Bildhuggeri?

Hej. Jag skulle vilja ha hjälp med att välja ut verktyg som behövs för bildhuggeri. Vad skulle ni rekommendera för skölpar, kislar, täljkniv samt en karvsnittskniv som har en kvalite som gör en nöjd, men inte ruinerad. Jag vill gärna ha verktyg som är vassa och som i längden är mer värda att köpa än att köpa något billigt nu och sen behöva något nytt igen. Jag är ute efter de väsentliga storlekarna på verktygen, och jag utgår ifrån att storleken på träet jag jobbar med inte kommer att ha en väldigt stor yta.

Prismässigt så vet jag inte riktigt vart jag står. Men kvalite måste det vara. Som exempel så vill jag inte skylla på verktygen ifall det inte går som tänkt.

Tack på förhand 😀
Max