Kan jag lägga betongpasta på plast?

Hej!
Jag har en tunna i plast som jag vill använda som kruka inomhus till ett stort träd. Jag undrar om jag kan smeta på Betongpasta (Art.nr 5080-9712) på hela för att ändra utseendet? Kommer det att fästa?

Kan jag även bygga på lite utan att det spricker? Vad krävs av mig för att lyckas med detta?

Mvh Jessica
Jessica

Kommentarer

  • Hej, Jessica
    Detta skall med all säkerhet fungera. Jag har lagt denna pasta på plywood, frigolitkulor, stenkruka och en mängd andra prylar. Håll dig till max 5 mm tjocklek, så skall det troligtvis inte spricka.Jag brukar lägga på denna pasta med en bred målarkniv i plast. Lycka till!

    Madeleine Kreatör
  • Hej Madeleine,

    Tack för svar!

    Vad tror du om en glaserad kruka? Kommer det fästa på den också när jag ändå är i farten?

    Behövs något förarbete eller underlag innan jag smetar på betongpastan på plast eller glaserad keramik?

    Tack på förhand!

    Med vänlig hälsning, Jessica

    Jessica
  • Hej, igen
    Jag tycker att du kan testa lite grann på en undanskymt ställe på ditt objekt. Märker du att den inte sätter sig ordentligt, så kan du slipa ytan lite lätt med ett fint sandpapper. Då skall det inte vara några problem.

    Madeleine Kreatör