Behöver jag efterbehandla om jag har målat med Outdoor decoration?

Om jag målar på piasavakvast med outdoor decoration vad efterbehandling jag med då om den ska användas o stå ute ?
Kan jag måla med akryl ? O vad efterbehandling jag med då ?
Tacksam för svar . Mvh
Sandra

Kommentarer

  • Hej, Sandra
    Jag vill rekommendera dig att använda Outdoor decoration . Då behöver du inte efterbehandla på något sätt. Skall du använda en "vanlig" akrylfärg, måste du lacka över med en väderbeständigt lack för att det skall hålla sig fint. Tänk på att när du målar med Outdoor decoration, skall du vara i rumstemperatur och låta ditt objekt stå kvar i denna i cirka 24 timmar, så att färgen får härda ordentligt innan det ställs ut. Lycka till!
    Madeleine Kreatör