Hur oxiderar man tennplåt?

Letar efter ett ämne som man kan färga eller oxidera tennplåt med till en ljusgrå mjuk grundfärg av plåten. Ska användas till tenntavlor. Har provat järnoxid men det fungerar inte, (fäster inte). Kopparoxid, eller nåt annat??

Kommentarer

  • Hej
    Jag tror att man kan använda Järnklorid och vatten men hur man gör kan vi tyvärr inte hjälpa dig med.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör