Hur mycket Art Clay silverlera går åt till en ring?

Hej,
Jag undrar hur man beräknar åtgången av Art Clay Silver i gram.
Jag är en man med normala fingar som vill göra en relativt tjock ring.
Hur mycket skulle ni gissa går åt?
Mvh//Joacim
Joacim Sjökvist

Kommentarer

  • Hej, Joacim
    Detta är svårt att gissa sig till. I denna bok hittar du mycket information, tips och trix om hur du arbetar med silverleran. Tänk på att leran, när den torkats och bränns minskar cirka 10%. Kanske en vägledning är att väga en likande silverring som du tänkt göra och sedan lägga på 10%?
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör