Kan man använda en röravskärare till aluminiumrör?

Hej!
Jag undrar om er röravskärare klarar av att kapa aluminiumrör, samt hur mjuka eller hårda rören är. Går det till exempel att göra smycken av dem eller böjer de sig lätt?

Kommentarer

  • Japp, som du ser på bilden till röravskäraren så kan den ta kopparrör och aluminium är mjukare än koppar, så det skall fungera. Som du ser är aluminiumrören tjockare material än till exempel en aluminiumburk, så den är mjuk att ta sig igenom, men har även en stadga tack vare sin tjocklek.
    Madeleine Kreatör