Acrifix 116 vs Acrifix 192?

Vad är skillnaden mellan Acrifix 116 och Acrifix 192?
Helen Forman

Kommentarer

  • Hej,
    Det ena är med och det andra utan lösningsmedel.
    Caroline Marknadschef
  • …och vad innebär det att lösningsmedel ingår respektive inte ingår? För funktionen, alltså.
    Helen Forman
  • Akrylplastlim Acrifix 192 - UV-ljushärdande 1-komponentlim utan lösningsmedel. För kantlimning, fogfyllning och limning av ytor mot varann. Ger en mycket stark och väderbeständig fog. Bearbetningsbar efter 24 tim.

    Akrylplastlim Acrifix 116 - 1-komponentlim med lösningsmedel. För kantlimning. Ger en mycket stark och väderbeständig fog. Förhärdar inom 90 sek och är lämplig för snabb och enkel sammanfogning av flera bitar. Bearbetningsbar efter 3 tim.

    Det som skiljer är härdningstiden och hur snabbt den är bearbetningsbar.

    Caroline Marknadschef