Hur utförs besiktningen av min uppsagda lägenhet?

Hej!

Vem utför besiktning av min lägenhet efter att jag sagt upp den? Och när sker det?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du skriver till oss.

    När du har sagt upp din lägenhet utförs två olika besiktningar.

    I samband med din uppsägning får du två val om hur den första besiktningen ska gå till väga. Om du valde att kvartersvärden får utföra besiktningen på egen hand med huvudnyckel görs detta cirka tio arbetsdagar efter att lägenheten sagts upp. Samma tidsintervall gäller även om du valt att delta vid besiktningen. Kvartersvärden kontrollerar lägenhetens skick och standard vid detta tillfälle.

    När lägenheten är tömd och städad görs en avflyttningsbesiktning (städbesiktning). Ring till din kvartersvärd och boka en tid.

    Kontaktuppgifter till din kvartersvärd hittar du på Mina sidor eller i trappuppgången.

    Lycka till med flytten!
    Josefine Kommunikatör

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.