Vad betyder varm- och kallvatten ingår ej?

Betalar man en fast avgift eller är det en rörlig avgift för Varm- och kallvatten

Kommentarer

  • Hej!

    Bra att du har hittat till vårt forum.

    Man betalar en rörlig avgift för sin vattenförbrukning när det gäller kall och varmvatten i sin lägenhet när det står att det inte ingår i hyran.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
  • Ungefär vad ligger normalt kostnad för en familj vi säger 2 vuxna och 2 barn (5 och 13år).
  • Detta är en bra fråga som är svår att svara på eftersom kostnaden för varm- och kallvatten beror på hur mycket man förbrukar och vad kostnaden per m³ är. Det kan variera från cirka 100:- till cirka 500:-/månad. Ibland kostar det mer eller mindre än angiven kostnad.

    Om du får ett erbjudande på en lägenhet är ett bra tips att fråga vad nuvarande hyresgäst har för månadsförbrukning när du går på visning. Då kan du få en mer ungefärlig uppskattning av hur mycket förbrukningen och kostnaden skulle kunna bli för dig och din familj.

    Just nu är kostnaden för kallvatten 15,34:-/m³ & 47,29:-/m³ för varmvatten, kostnaderna för vatten kan komma att förändras.
    Jessica Kundcenter
  • Behöver man teckna någon form av vattenavtal eller är det reglerat av Skövdebostäder?
    Tack på förhand!
  • Nej, du behöver inte teckna ett eget avtal för vatten.

    Vi på Skövdebostäder avläser hur mycket kall- och varmvatten du har förbrukat varje månad. Detta debiteras i efterhand och finns med på din hyresavi.

    Med vänlig hälsning,
    Stina Kundcenter
  • Vid vilka temperaturer räknar ni förbrukat vattnen som kall- eller varmvatten?

    Vilka är de aktuella taxorna för vattnet?

  • Gränsen för kallvatten och varmvatten är 24 C.

    De aktuella vattentaxorna är:
    Kallvatten 16,56 kronor/m³
    Varmvatten 48,71 kronor/m³
    Jessica Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.