Till senaste kommentaren

Hur funkar det med kostnadsfria tv-utbudet vid flytt?

Hej!

Vi skall flytta mellan två olika hyresrätter hos er. Hur funkar det med kostnadsfria tv-utbudet?
Måste vi flyttanmäla eller finns det en box i den nya lägenheten som ingår i hyran?

Kommentarer

  • Hej!

    Kul att du har hittat till vårt forum.

    Tv-boxen är personlig och tas med när man flyttar om man kan ha samma tv leverantör i den nya lägenheten, annars får man säga upp abonnemanget och skicka tillbaka boxen. Denna lämnas inte kvar i lägenheten, däremot ska mediaomvandlaren lämnas kvar i lägenheten.
    Ni behöver också göra en flyttanmälan till din tv-operatör så de flyttar med ditt abonnemang eller avslutar det.

    Önskar er en bra dag och lycka till med flytten!
  • Hej jag undrar bara när dom nya tv tjänsterna börjar att gäll på lillegårdsvägen i skövde
    Annelie
  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Om du idag använder internet, tv eller telefoni via fibernätet, och betalar för tjänsten, kommer du fortsatt kunna använda tjänsterna som vanligt utan att behöva göra någonting. Om du vill ändra dina tjänster efter leverantörsbytet gör du det via Zitius beställningsportal Zmarket.se.

    Efter bytet av fibernätsleverantör är det Telia som tillhandahåller det kostnadsfria tv-utbudet. Du får då tillgång till följande kanaler: SVT1, SVT2, SVT Barn, SVT 24, Kunskapskanalen, TV4 och Axess TV. Även tv box och streamingtjänsten Telia Play ingår kostnadsfritt. Du kan också enkelt komplettera ditt kostnads fria utbud med fler kanaler mot avgift om du önskar. Observera att du själv behöver aktivera tjänsterna och beställa en ny tv-box från Telia. Vi rekommenderar att du gör
    Din gamla tv-box kommer att behöva lämnas tillbaka.Följ instruktionen på nästa sida för att få tillgång till det kostnadsfria tv-utbudet.

    Telias under leverantörer kommer genomföra bytet den 18 september.

    Så här får du tillgång till det kostnadsfria tv-utbudet:
    1. Gå in på telia.se/aktivera. Fyll i din adress och lägenhetsnummer. Här aktiverar du de tjänster som ingår och Telia Play. Du kan också mot avgift välja till fler tv-kanaler eller bredband utifrån ditt behov.
    2. Efter att du har aktiverat dina tjänster kommer dina inloggningsuppgifter och den utrustning du behöver att skickas till dig. Tv-boxen skickas till närmaste utlämningsställe och det tar cirka 2-3 dagar. Inloggningsuppgifterna hittar du även på telia.se/mitt-telia.
    3. På telia.se/komigang hittar du enkla manualer för hur du kopplar in din utrustning och kommer igång med dina tjänster. Behöver du hjälp, kontakta supporten på 020-20 20 70.
    4. Med streamingtjänsten Telia Play får du tillgång till ditt tv-innehåll på alla dina skärmar - hemma, på semesterresan och i hela EU/EES. På telia.se/mitt-telia aktiverar du tjänsten för att komma igång.
    5. När du har aktiverat tjänsterna och utrustningen är inkopplad kan du börja använda dina tjänster.

    Det kostnadsfria tv-utbudet kan även beställas via telefon genom att kontakta Telia på 020-20 20 70. Säg att du vill beställa Telia TV och Streaming Start. Du behöver också uppge din bostadsadress och lägenhetsnummer.
    Telia legitimerar alltid sina kunder. Om du inte har bank-id kan du istället beställa en personlig kod via telefonnumret ovan.
    Du kan även besöka Telias butik i Skövde på Köpmannagatan 3 (Elins Esplanad)
    Om du vill ha hjälp med att koppla in tv-boxen i din bostad kan du beställa kostnadsfri installationshjälp via telefonnummer: 020-20 20 70.
    Mer information På Skövdebostäders webbplats hittar du aktuell information om bytet. Här kan du också läsa om hur du kan aktivera ett kostnadsfritt internet på 2/2Mbits. När vi genomför bytet blir det ett avbrott för tjänster som internet, tv eller telefoni som du har via fibernätet. Tjänsterna kommer att levereras successivt på leveransdagen fram till klockan 18.00.Vi gör allt vi kan för att avbrottet ska bli så kort som möjligt och hoppas att allt löper på smidigt.

    Ha en fin dag!
    Kristina Kundcenter
  • Ringde telia igår den 4e sep. Dom kunde inte hjälpa till med nån beställning, enligt er ska man beställa gratis utbudet gärna 14 dagar innan. Han jag pratade med sa 10 dagar och han kunde inte ens se att det fanns nått avtal och kunde men andra ord inte ens hjälpa mig!
    Sandra
  • Hej Sandra,

    Tack för att du skriver till vårt frågeforum.

    Vi har hört att det kan vara så att tiden för beställning inte riktigt stämmer.
    Är det för tidigt syns det inte i deras system tyvärr.

    Om du försöker igen 10 dagar innan som du fick information om hoppas vi att det ska fungera för dig!

    Trevlig helg!
    Kristina Kundcenter

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.