Kan jag bo kvar i min studentlägenhet?

Hej,

Jag pluggar just nu på högskolan i Skövde och har en studentlägenhet i kurorten. Jag funderar på att byta program till lärarprogrammet på högskolan i Borås med studieort Skövde. Högskolan i Borås har ju ett samarbete med högskolan i Skövde och när studieort är Skövde så betyder det ju att man pluggar här på högskolan i Skövde. Så min fråga är om jag kan bo kvar i min lägenhet hos er om jag byter utbildning?

Tack för svar 😀

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hör av dig till oss med din fråga.

    Ja, så länge som du är antagen på Högskolan i Skövde kan du bo kvar i din studentlägenhet.

    Nya regler för studentuthyrning från 1 mars 2024:
    • Förutom vara antagen vid Högskolan i Skövde krävs ett godkänt studieresultat på minst 15 högskolepoäng per termin. Det vill säga samma krav som CSN har för studiemedel, vilket motsvarar studier på halvfart. Detta gäller under hela studietiden.

    Önskar dig en trevlig kväll!
    Jessica Kundcenter
  • Men räknas det som att man är antagen på högskolan i skövde om man är antagen på högskolan i borås med studieort skövde?
  • Hej!

    Högskolorna i Skövde och Borås samarbetar gällande lärarutbildning och din studieort blir Skövde, därför är det ok att du bor kvar i din studentlägenhet.

    Lycka till med studierna!
    Skövdebostäder

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.