Vem kontaktar jag när mina grannar stör?

Vem ska jag ringa om mina grannar stör mycket emellan klockan 16-22.59 på vardagar och helger? De spelar hög musik med mycket bas.

Kommentarer

  • Hej!

    Man får egentligen aldrig störa sina grannar så det finns ingen särskild tid som gäller. Sen får man räkna med mer ljud i ett flerbostadshus än i annat typ av boende. Men hög musik och sent på kvällen låter som ett tillfälle då du kan ringa till jouren, 0500-43 70 00.

    Det är svårt att göra något i efterhand om ingen anmälan gjorts men du kan alltid ta kontakt med din kvartersvärd när det gäller störningsärenden och prata med hen om detta. Kanske är det fler som upplevt samma sak. Kontaktuppgifter till din kvartersvärd hittar du på Mina sidor eller i trappuppgången

    Min upplevelse är att om man själv går och pratar med sin granne när det pågår så är de flesta förstående och försöker dämpa sig.

    Lycka till!

    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Om det är oväsen på gården och barn ej lyssnar på tillsägelser och man aldrig ser röken av någon vuxen. Hur gör man då?
  • Hej!

    Ta kontakt med din kvartersvärd för att få hjälp i denna situation.
    Du hittar kontaktuppgifter till din kvartersvärd i din trappuppgång eller på Mina sidor på vår hemsida.

    Ha en bra dag!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.