Staket runt uteplats på Hästhoven

Har sett på Aspö Ekologi att det är staket runt uteplatserna vid låghusen. Är det något som är aktuellt på Hästhoven, eller är det tänkt att alla får springa in på uteplatserna?

Kommentarer

  • Olika områden har olika förutsättningar och arkitekterna som skapat områdena har olika tankar. Sen ska också folk som bor i där trivas och det kan bli förändringar under ett områdes livstid. Förvaltningen och framförallt din egen kvartersvärd är alltid bästa ingången för att svara på specifika frågor om ditt område och vad du får göra.

    På Hästhoven finns det möjlighet att på vissa uteplatser sätta häckplantor för att få lite avskildhet. Hur den gränsen ska gå framgår av bilagan till ditt kontrakt med rubriken ”Egen skötsel Hästhoven”. Det beror alltså lite på vilken lägenhet du bor i och vilken del av uteplatsen du pratar om. Om det på din skötselbilaga finns utsatta häckplantor men inte i verkligheten kontaktar du din kvartersvärd.
    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Staket-/plank runt uteplatserna vore väl utmärkt för att ge folk möjlighet att utnyttja sina uteplatser på Hästhoven utan att irriteras.

  • Ang, staket/plank runt uteplatserna på Hästhoven vore det skönt med lite avskildhet det hjälper inte alltid med häckplantor utan vissa springer emellan buskarna så man sitter hellre inne på sommaren.
  • Det hjälper snarare inte alls. Jag är inte en person som klagar för minsta lilla, men nu när problemet varit sen vi flyttade in i april så tappar man tålamodet lite. Kvartersvärden säger absolut nej till staket, varför? Enhetlighet? Är det viktigare än den betalande hyresgästens trivsel?
    Gå ut med information till alla att man inte får vara på andras uteplatser, är det för mycket begärt???
  • Vi beklagar att det här upplevs som ett problem och vet att distriktet arbetar med frågan och kommer gå ut med information till alla på Hästhoven.

    Tack för alla kommentarer. Kvartersvärden är den som bäst kan svara på frågor om just sitt område. Om du inte får gehör kan du alltid gå vidare till distriktsassistenten och distriktschefen.
    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Bor också på Hästhoven, nyinflyttade sen dec. Önskar också att kunna sätta upp ett staket runt vår uteplats? Om det nu är så att Skövdebostäder önskar att behålla områdets karaktär, vore det väl bra med en möjlighet att kunna välja detta som x-ra utrustning till lägenheten.
    Synd att det inte verkar vara möjligt, bor på ett charmigt område med många barn som har spring i benen och det vore skönt att kunna avgränsa våran uteplats. Det är ju som sagt var inget billigt boende och Skövdebostäder vill väl ändå värna om alla hyresgäster är nöjda!
  • Tack för dina idéer Nina!
    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Hej !
    Skrivit här förut.Hör ju och ser att irritationen växer för varje dag angående situationen på Hästhoven. Blir ju för en nyinflyttad helt uppenbart att om man går ut på sin altan en solig kväll. Helt omöjligt att använda den. Skrikande barn som springer runt överallt. Reagerar knappt om man säger till dom. Kan inte svenska får man till svar...
    Betala extra för att kunna använda sin uteplats tycker man ju är heeeelt sjukt,hyran är hög som den är!! Vänd på frågan och föreslå avdrag på hyran istället!!!
     Var ute i kväll när solen tittade fram, inte en person ute på sina altaner. Heeelt sjukt! Pratat med nån person på skövdebostäder ,distriktchef tror jag han är,som sa att arkitekterna inte vill ha staket/plank för att det skulle motverka öppenheten mellan grannarna...Känns ju som ett stort skämt,folk går ju inte ens ut !!
    Kollade nu,Fyra som står som intresserade för bostadsbyte...
     Känner mej lurad som inte fick veta om detta innan jag flyttade hit!
     Och förbannad // Sören
  • Jag beklagar att du inte är nöjd med de svar du fått. Att man som hyresgäst ska trivas både i sin lägenhet och på sin balkong eller uteplats är väldigt viktigt för oss.

    Jag har förstått att diskussion pågår med arkitekt och trädgårdsarkitekt för att kunna lösa detta till allas belåtenhet. Vi föreslår därför att ni alla hyresgäster på Hästhoven tar fortsatta diskussioner direkt med distriktsassistenterna och distriktschefen.
    Eva-Lisa Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.