Söker lägenhet

Hej, Jag har lite frågor nu när jag söker studentlägenhet. Jag har bara ca 70 poäng och skulle vilja ha en lägenhet på ungefär 30 kvm. Hur stora är mina chanser tror du att få en sån lägenhet med mina poäng?
Och har ni många studentlägenheter kvar runt den storleken? Och hur gör ni med de som har sökt lägenhet och inte kommer in på högskolan? Kommer de lägenheterna släppa igen den 13 juli?

Många frågor men jag hoppas ni kan hjälpa,

Mvh,
Sofia

Kommentarer

  • Hej Sofia!

    Det är jättesvårt att svara på hur stora chanserna är att få en lägenhet eftersom det beror på vilka andra som är intresserade av samma lägenhet som du. Som det sett ut de senaste veckorna så har de som fått erbjudande haft runt 200 poäng.

    När en studentlägenhet sägs upp så läggs den ut tillsammans med övriga uppsagda studentlägenheter den veckan. Du har då möjlighet att anmäla ditt intresse på alla du skulle vilja ha och rangordna dem i den ordning du är intresserad av dem. Sen är det köpoängen som avgör vem som får vilken lägenhet.

    Tänk på att du måste vara antagen vid Högskolan i Skövde för att få skriva kontrakt på våra studentlägenheter.

    Hoppas att detta gav dig lite svar på dina frågor även om jag inte kan svara specifikt på antal poäng eller vilka lägenheter som kommer att sägas upp.
    Eva-Lisa Kommunikatör
  • Hej, Jag har en lägenhet med 2 rum och en vardagsrum och jag skulle behöva en 4 rok och jag har väntat länge på det men har inte fått något. Jag har en son och två döttrar som är tvillingar och de delar rum med varandra. De tycker att det är jätte jobbigt att dela rum eftersom det är för litet och de kan inte ta hem sina vänner eller vara ensamma i sitt egna rum och får vara ifred eftersom det är 3 pers i ett rum hela tiden. Min son är 15 år gammal och är jätte besviken på att han inte får ha ett eget rum och kan ta hem sina vänner eller andra eftersom han tycker att det är skämmigt när alla hans vänner har eget rum. Tvillingsystrarna är tjejer och är 10 år gamla och kan tex inte byta om i sitt rum när de vill. Jag skulle jätte gärna behöva en 4a nu snart eftersom mina barn klarar inte av det mer och mår jätte dåligt. Så om ni har något skulle ni kunna kontakta mig.// Rania
  • Hej!

    Bifogar dig en länk som du kan få svar på din fråga.

    Kötid på lägenhet

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.