Hur ser jag att någon tackat ja till en studentlägenhet?

Jag har anmält intresse på lite olika studentlägenheter, och nu står det "Kontraktet har erbjudits en annan sökande. Du har placering X."
Min fråga är då vad som händer när någon tackar ja till en lägenhet, kommer den försvinna från min lista då? Eller kommer texten som jag ser nu vara kvar?

Kommentarer

  • Hej!

    När någon tackat ja och skrivit på kontrakt för en studentlägenhet som du sökt så kommer den automatiskt att försvinna från din lista inom en viss tid. Det kan vara bra att ha kvar sin intresseanmälan på studentlägenheten även om det står att ”kontraktet har erbjudits en annan sökande”, eftersom att denne kan hinna ångra sig och turen går då vidare till nästa i kö.

    Man kan endast söka tre vanliga lägenheter i taget och det är därför många som väljer att ta bort lägenheter från sin lista för att kunna söka nya. När det gäller studentlägenheter finns det ingen gräns för hur många man får söka, och därför kan alla intresseanmälningar ligga kvar tills de försvinner automatiskt.

    Ha en fin dag!
  • Hej! Ser man endast ”du har placering X” när de fem med högst poäng utsetts? Eller kan man se hur många som har en lägenhet som intresse och viljan poäng andra har under tiden?
  • Hej!

    Ja, det är först när en lägenhet har behandlats utav en uthyrare som man kan se exakt vilken placering som man har fått på just den intresseanmälda lägenheten.

    Under tiden som lägenheten ligger publicerad på hemsidan kan man se högst köpoäng just nu, detta gäller våra reguljära lägenheter inte studentlägenheterna.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.