Får man röka inomhus?

Hejsan,

Min granne ovanför mig röker inuti sin lägenhet. Varje gång hon röker så sipprar det på något sätt in i min lägenhet och osar något fruktansvärt. Jag får täcka över näsan ibland för det luktar så starkt. Dessutom luktar det ofta starkt av rök i trapphuset då hon tänder ciggen redan i trapphuset innan hon kommit ut. Speciellt vid dåligt väder.

Är det verkligen tillåtet att röka inomhus? Inte nog med att det påverkar mig väldigt negativt, dessutom är det ju en brandrisk...

Kommentarer

  • Hej Jen!

    Det lät inget vidare med röklukten.

    Vi har inget förbud mot att röka i sin lägenhet, men däremot får man inte röka i trapphus eller i källarutrymme.

    Kontakta din kvartersvärd gällande detta ärende. Kontaktuppgifter finns i trappuppgången och på Mina Sidor.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.