Påverkas telejacken av förändringen när det analoga kabel-tv-nätet släcks?

Jag använder fortfarande fast telefon och undrar om de nya fiberuttagen och att det analoga kabel-tv-nätet släcks påverkar mina telefonjack?
Skövdebostäder

Kommentarer

  • Telejacken berörs inte av den här förändringen.
    Eva-Lisa Kommunikatör
  • hej. har en svärfar som bara kan använda fast telefoni. han ska bara ha grundutbudet på tv. har haft com hem, som tas bort nu. telefon ingick då i com hem. ska vi kontakta openuniverse för fast tel, el annan lev.
  • Hej!

    Om din svärfar har fått meddelande om att hans tidigare telefonitjänst avslutas i samband med att det analoga nätet släcks ner, så finns det lite olika sätt att gå tillväga.

    Fast telefoni via fiber kräver en internettjänst. Om det inte är intressant med stora bredbandstjänster, kan ett bra alternativ vara en kostnadsfri internettjänst där man kan lägga till telefoni.
    Ett exempel på detta är ”Telenors Bredband 0,5 Mbit utan kostnad”, där en mindre mängd internet är kostnadsfritt och du enbart betalar för telefonitjänsten.
    För prisinformation kring just denna tjänst, kontakta Telenors kundtjänst på 020-222 222.

    Om ni vill jämföra med andra leverantörer, gå in på www.skovde.openuniverse.se
    Där ser ni olika bredbandstjänster och information kring huruvida fast telefoni kan läggas på dessa. Ni kan även
    ringa leverantören eller kolla på respektive leverantörs hemsida.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.