Välkommen till Skövdebostäders kundforum! Vi svarar på din fråga inom tre arbetsdagar.
Detta är ett publikt forum, här svarar vi på dina allmänna frågor.
För privata ärenden, kontakta vårt kundcenter, info@skovdebostader.se eller ring 0500-47 74 00.
Börja gärna med att se om din allmänna fråga redan är besvarad. Om det gäller en felanmälan, logga in på "Mina sidor".
Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Genom ett starkt och långsiktigt engagemang för våra fastigheter, områden och staden i stort bidrar vi till positiv utveckling för ett hållbart och tryggt Skövde. Vi är medlemmar av Sveriges Allmännytta och ägs av Skövde Stadshus AB som i sin tur ägs av Skövde kommun. Vi har drygt 5 500 bostäder och är Skövdes största hyresvärd.
Våra drygt 100 medarbetare arbetar nära våra kunder, och tillsammans med dem skapar vi trygga och trivsamma hem för alla. Hem för dig. Nu och i framtiden.
Om din svärfar har fått meddelande om att hans tidigare telefonitjänst avslutas i samband med att det analoga nätet släcks ner, så finns det lite olika sätt att gå tillväga.
Fast telefoni via fiber kräver en internettjänst. Om det inte är intressant med stora bredbandstjänster, kan ett bra alternativ vara en kostnadsfri internettjänst där man kan lägga till telefoni.
Ett exempel på detta är ”Telenors Bredband 0,5 Mbit utan kostnad”, där en mindre mängd internet är kostnadsfritt och du enbart betalar för telefonitjänsten.
För prisinformation kring just denna tjänst, kontakta Telenors kundtjänst på 020-222 222.
Om ni vill jämföra med andra leverantörer, gå in på www.skovde.openuniverse.se
Där ser ni olika bredbandstjänster och information kring huruvida fast telefoni kan läggas på dessa. Ni kan även
ringa leverantören eller kolla på respektive leverantörs hemsida.