Vad är taxan på el för att ladda bil per kWh?

Utöver den fasta avgiften för parkeringsplats, vad är taxan på el för att ladda bil per kWh? (Frostaliden)

Kommentarer

  • Välkommen till vårt frågeforum!

    Kostnaden för laddmöjligheten är 200:-/månad, utöver ordinarie p-platshyra.
    Sedan tillkommer en kostnad på ca 1,3 kr per förbrukad kilowattimme som debiteras på din hyresavi (gäller 2022).

    Önskar dig en trevlig måndagskväll!
    Jessica Kundcenter
  • Hej! Är avgiften således rörlig? Om den är det, kan man kontrollera elpriset på något sätt? Via elbolagets app eller liknande?
  • Avgiften är inte rörlig.

    Det fastställda priset på ca.1,3 kronor per förbrukad kilowattimme gäller december månad ut (2022). Priset för januari och framåt är ännu ej fastställt.
    Jessica Kundcenter
  • Kan ni uppdatera priserna för januari?
  • Hej Björn!

    Vi har inte fått något nytt pris ännu.
    Stina Kundcenter
  • Detta gäller för elpriset 2023:

    Vi kan inte ange priset i förväg då Skövdebostäders kostnader för förbrukning påverkas av ett rörligt elpris, vilket också påverkar priset för er hyresgäster. Detta innebär att priset kommer att skilja sig från månad till månad. Skövdebostäder tar inte ut något extra utan debiterar den summa som bolaget får betala för den förbrukade elen. Vårt pris till kund inkluderar också nätavgift, energiskatt och moms.

    Priset kan du som vanligt se i efterhand på hyresavin och vi kommer även att lägga ut det på vår hemsida; Elpris | Skövdebostäder (skovdebostader.se)

    Priset för januari: 2,38 kronor per kilowattimme.

    Med vänlig hälsning,
    Stina Kundcenter
  • Hej. Hur blir det för oss som har haft laddbox och laddat bil när elstöd betalas åter till er?
    Får vi en återbetalning då?

  • Eftersom vi inte vet hur stödet kommer att utföras för företag, kan vi i dagsläget inte svara på denna fråga.

    Med vänlig hälsning
    Jessica Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.