Kan hyresgäster parkera på besöksparkeringar?

Om vi har fler än en bil, kan man då parkera på besök plats? Ser idag ut som att "vissa" har den möjligheten!
Är det okej?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Nej, som hyresgäst får man inte parkera på besöksparkeringar i sitt eget bostadsområde.

    Säkerhetstjänst sköter vår parkeringsbevakning och de bötfäller hyresgäster som står på uppmärkta besöksparkeringar i våra områden.

    Önskar dig en trevlig tisdag!

    Jessica Kundcenter
  • Tja!

    Får man parkera på gäst parkeringen utanför sitt hus om man ska bära in matvaror eller liknande?
    Eller är det tänkt att man ska blockera för ambulans eller räddningstjänsten?
    Har fått en P-bot på 500 kr för att jag bar in varor och packade upp dom. Min "fel parkering" gäller för 6 minuter enligt boten.
    Hyr gör man ju men häpnar vettifan...

  • Hej!

    Nej, som hyresgäst får man inte parkera på besöksparkeringar i sitt eget bostadsområde.

    Om du vill ha mer information om vad som gäller angående detta parkeringsärende, kontakta vårt Kundcenter och be att få bli kopplad till en samordnare.

    Med vänlig hälsning
    Jessica Kundcenter
  • Hej,
    Har sett tidigare inlägg om att hyresgäster inte får parkera på besöksparkeringen, vilket jag förstår. Men det verkar inte som Säkerhetstjänst gör något åt de som har en bil som inte är registrerad på den som står för hyreskontraktet. Har ni någon policy angående de boende som varje dag, månad efter månad, använder besöksparkeringen och bara flyttar den så 24 timmar inte överstigs?
    Vänliga hälsningar, Jane
  • Hej Jane!

    Vi är medvetna om detta problem men Säkerhetstjänst kan inte bötfälla någon om bilen inte är skriven på personen i fråga. Säkerhetstjänst åker runt i våra områden, är bilen skriven någon annanstans kan Säkerhetstjänst inte bötfälla någon.

    Känner man att det är ett stort bekymmer i det område som man bor i får man börja med att kontakta sin kvartersvärd, kontaktuppgifterna hittar du på dina Mina sidor.

    Önskar dig en trevlig måndag!
  • Snälla, ni måste få bukt på problematiken kring hyresgäster som står på besöksparkeringen.. På Vadden är besöksparkeringen konstant full, har vi "tur" är det EN bil som inte är hyresgäst utan faktiskt gäst där..
  • Hej!

    Jag förstår att detta är ett problem, börja med att kontakta din kvartersvärd.

    Hoppas att det löser sig.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.