Vad kan jag göra om jag inte får en lägenhet till terminstart?

Hej,

Vad har jag för alternativ om jag inte hittar en lägenhet innan terminen börjar och jag bor för långt ifrån Skövde just nu för att pendla?

Kommentarer

  • Hej!

    Vi kan tyvärr aldrig säga hur många poäng som krävs för att få erbjudande om en av våra lägenheter. På Högskolan i Skövdes hemsida hittar du tips om privata hyresvärdar: https://www.his.se/Utbildning/bra-att-veta/leva-och-bo/Bostad/?id=3286&epslanguage=sv

    Hittar du ingen lägenhet i Skövde så finns det närliggande orter med bra buss- och tågförbindelser, vilket kanske kan vara ett alternativ. Ibland får vi in uppsägningar utav studentlägenheter under terminenens gång, så får du inget erbjudande om lägenhet just nu så kan du fortsätta söka de eventuella lägenheter som kommer ut efter terminsstart.

    Lycka till med bostadssökandet och framtida studier!

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.