När kan man lägga upp sin bostad på bostadsbytet?

Hej!

Om man har fått en lägenhet hos Skövdebostäder "nyligen" och sedan vill lägga upp den på bostadsbytet så står det i eran policy att man inte får det. Hur lång tid MÅSTE man bo där innan man får byta enligt er?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga.

    När man skriver på ett hyreskontrakt så får man en omflyttningsspärr på 6 månader. Denna omflyttningsspärr släpper när du har bott i din lägenhet i 6 månader och därefter har du möjlighet att lägga upp din lägenhet på bostadsbytet.

    Lycka till!
    Jessica Kundcenter
  • Hej!
    Gäller fortfarande 6 månaders-regeln eller är den förändrad?
  • Hej Jessica!

    Ja, omflyttningsspärren på 6 månader gäller fortfarande.

    Önskar dig en trevlig kväll.

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.