Får man röka på balkongen?

Mina grannar röker på balkongen minst en gång i halvtimmen.
Jag kan inte vädra eftersom röken kommer in i min lägenhet.
Finns det några regler angående rökning på balkongerna? Finns det något jag kan göra för att få dem att gå ner på gården istället?

Kommentarer

  • Hej! Förstår att det är jobbigt!

    Vi har inget förbud mot att röka på sin balkong. Däremot måste man visa hänsyn mot sina grannar när man bor i ett flerbostadshus.

    Kanske kan du prata med din granne om du inte redan gjort det? Om du upplever det som väldigt störande kan du också ta kontakt med din kvartersvärd. Kontaktuppgifter finns i trappuppgången och på Mina sidor.
    Josefine Kommunikatör

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.