Kreditupplysning utan att ha fått lägenhet?

Varför har ni kollat upp min kreditupplysning när ja inte fått någon lägenhet?
Man får inte kolla upp de på en privatperson om man inte ska hyra ut en lägenhet o ja har inte fått någon lägenhet av er.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hör av dig till oss med dina frågor så att vi kan svara dig.

    Vi har som rutin att ta en kreditupplysning på de fem personer som får erbjudande på en lägenhet. Vi tar inte en kreditupplysning varje gång utan endast då det har passerat 6 månader sedan vi begärde senast.

    När man registrerar sig i vår bostadskö så accepterar man att vi har rätt att ta en kreditupplysning.
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.