Vad innebär det att tacka JA till en studentlägenhet?

Om man tackar ja till ett studentbostäder, men vill säga nej, Kan man skriva på en annan lägenhet?

Det är lite oklart: om man svarar JA, är det automatisk em kontrakt?
Datheny Howard

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för att du kontaktar oss.

    Om du har längst kötid på en eller flera studentlägenheter du anmält intresse för får du erbjudande på den lägenhet du prioriterat högst. Du kan endast få ett erbjudande i taget. Tackar du nej till detta erbjudande kommer du inte att få något nytt erbjudande från samma uthyrningsomgång – även om du står som nummer ett på en annan lägenhet. Anmäl därför intresse endast för de lägenheter du verkligen är intresserad av.

    Tackar du ja om du blir erbjuden ett kontrakt är det ett bindande svar på att du tackar ja till detta kontrakt.

    Lycka till med att hitta en lägenhet som passar dig!.
    Kristina Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.