Kan man hyra vanlig lägenhet med csn?

Hej! Jag står i båda köer, den vanliga och studentkön. Det står att ni godtar CSN som inkomst, men gäller det bara för studentlägenheterna? Eller skulle jag kunna hyra en "vanlig" lägenhet med csn som inkomst? 😀

Kommentarer

  • Hej!

    Bra att du hör av dig till oss så att vi kan svara dig.

    Det stämmer att vi godkänner CSN som inkomst för våra studentlägenheter.

    När det gäller våra reguljära lägenheter tittar vi på din inkomst i förhållande till hyran på den lägenhet du är intresserad av.
    Skövdebostäder vill att du som hyresgäst ska kunna bo kvar i lägenheten och inte hamna i en situation där du får svårighet att betala hyran. Vi gör en individuell bedömning i dialog med hyresgästen när det gäller inkomst och betalningsförmåga.
    Är ni två som ska hyra lägenheten tillsammans ser vi på hushållets gemensamma inkomstnivå.
    Ett annat alternativ kan vara att man har en borgensman.

    Trevlig tisdag!
    Jessica Kundcenter

OBS! Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.